1.) Az ANGA BUSINESS TRAVEL (továbbiakban: Iroda) által szervezett külföldi utazásokra a Ptk. 415. paragrafusa, az utazási szerződésekről szóló 214/1996.(XII. 23.) számú Korm. rendelet, továbbá e feltételekben foglaltak az irányadóak.
2.) Az utazási szerződés létrejön, ha az utas, vagy meghatalmazottja szóban vagy írásban való megrendelésével, illetve a jelentkezés nyilvántartásba vételével és a foglalási díj megfizetésével létrejön az Utas és az Iroda között a szerződés, ezzel egyidejűleg az utazási feltételeket, s a részvételi díjban foglalt szolgáltatásokat megismerte és elfogadta, valamint az előleget befizette. A foglalási díj a részvételi díj 40 %- 100 % a.
3.) A részvételi díj az utazás meghirdetett programjaiban szereplő szolgáltatások árát, az Iroda szervezési költségét, valamint az ÁFA-t tartalmazza. Nem tartalmazza a baleset-, betegség- és poggyász - biztosítás, valamint az útlemondási biztosítás díját.
4.) Az Iroda jogosult a részvételi díjat a jogszabályban előírt esetekben az indulást megelőző 15. napig felemelni és a díjelemelés mértékét és indokát az utassal írásban közölni.
5.) Az Utas a szerződés megkötésekor köthetkülön kérésre stornó biztosítás, melynek ára a teljes összeg 5 %-a, és a teljes összeg 80%-ra köttetik.
6.) A foglalási díjat jelentkezéskor (10.000,-Ft), a fennmaradó összeget pedig legkésőbb az utazás megkezdése előtt 30 nappal kell befizetni.
7.) Az Utas kötelessége az utazásra vonatkozó mindenkori jogszabályok, egészségügyi előírások, stb. betartása, vízum beszerzése. Ezek elmulasztásából eredő többletköltségek, károk az Utast terhelik. Amennyiben az Utas a jogszabályok megsértése miatt az utazásban nem vehet részt, ez az Utasnak felróható okból bekövetkezett lehetetlenülésnek minősül, ezért az Iroda jogosult az Utassal szemben a teljes részvételi díjat érvényesíteni.
8.) Az iroda, illetve partnere a szálloda változtatásának jogát azonos kategórián belül fenntartja. A tájékoztatóban megjelölt szálláshely típus a szálláshely szerinti ország szabályainak megfelelő komfortfokozatot tartalmazza.
9.) Ha a szerződés az utazás során szűnik meg, az Iroda az Utas érdekében szükséges intézkedéseket megteszi, és ennek költségeit megelőlegezi. Az intézkedés költsége az Irodát terheli, ha a szerződés neki felróható, vagy érdekkörében felmerülő okból szűnik meg.
10.)A szerződésszegéssel okozott, ténylegesen felmerült kárt az Iroda a részvételi díj készereséig köteles megtéríteni.
Mentesül a kár megtérítésének kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a szerződésszeru (hibátlan) teljesítés érdekében úgy járt el, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható, továbbá a 214/1996. (XII.23.) Korm. rend. 12. § (6) bek. a-c) pontjaiban felsorolt esetekben is.
11.) Amennyiben az utazást vis major (háború, háborús veszély,
járvány( beleértve a Koronavírust), terrorizmus, sztrájk, elháríthatatlan természeti jelenség,
technikai akadályok) vagy más egyéb külső okok befolyásolják, vagy
meghiúsítják, ezért és a szolgáltatások fenti okokból történő
elmaradásáért az Iroda felelősséget nem vállal, s az ezen okokból
keletkező többletköltségek (karantén költségét is beleértve) az Utast terhelik.
12.) Az Iroda legkésőbb az utazás megkezdése előtt 15 nappal írásban tett nyilatkozattal elállhat az utazási szerződéstől, ha
a.) az utazást a szerződéskötéskor előre nem látható - az emberi életet és egészséget, illetve a vagyonbiztonságot veszélyeztető - külső körülmény veszélyezteti, akár az egész útvonalra, vagy csak egyes állomásaira vonatkozóan
b.) a jelentkezők létszáma a meghirdetett legalacsonyabb résztvevőszámot nem éri el.
Ha az Iroda az utazási szerződéstől eláll, az Utas jogai a következők:
a.) Az eredetivel azonos értékű helyettesítő szolgáltatásra tarthat igényt, ha ennek nyújtására az Irodának lehetősége van. Ha a helyettesítő szolgáltatás magasabb értékű, a díjkülönbözet az Utast terheli, ha alacsonyabb értékű, az Iroda köteles a díjkülönbözetet az Utasnak megtéríteni.
b.) Követelheti a teljes befizetett díj visszafizetését a jogszabályoknak megfelelően.
13.)
1. Az Utas az utazási szerződéstől az utazás megkezdése előtt bármikor elállhat az Irodához intézett írásbeli nyilatkozatával, mely akkor válik hatályossá, mikor az Iroda arról tudomást szerzett. Elállásnak minősül az az eset is, ha az Utas – előzetes nyilatkozattétel nélkül nem kezdi meg az utazását.
2. Ha az Utas azért áll el, mert a részvételi díj emelkedésének mértéke a 10%-ot meghaladja, vagy az Utazási Iroda az utazás megkezdése előtt az utazási szerződésben foglaltakat lényegesen módosítani kívánja, igényt tarthat az eredetivel azonos értékű helyettesítő szolgáltatásra, vagy követelheti a teljes befizetett részvételi díj visszafizetését a jogszabályoknak megfelelően.
3. Ha az Utas különböző, nem a 11. 2 pontban meghatározott okok miatt, az utazási szerződéstől eláll az alábbi mértékű útlemondási díjat kell megfizetnie:
Ha a lemondás az utazás megkezdése előtt:
- 15. és 34. nap között történik, a részvételi díj 20 %-a, de minimum 10.000.- Ft,
- 5. és 14. nap között történik, a részvételi díj 40 %-a, de minimum 10.000.- Ft,
- 2. és 4. nap között történik, a részvételi díj 60 %-a, de minimum 20.000.- Ft,
- Ezen belüli időpont, illetve a lemondás elmaradása esetén nem jár vissza a befizetett díj.
Ha az Utas lemondása az utazás megkezdése előtt legalább 35 nappal történik, úgy személyenként 10.000.-Ft költségtérítést kell fizetnie.
vásár esetén:
- 10. és 29. nap között történik, az első éjszaka díja + 15.000.-Ft lemondási díj
0. és 9. nap között történik, a részvételi díj 100 %-a, a lemondás elmaradása esetén nem jár vissza a befizetett díj.
- Ha az Utas lemondása az utazás megkezdése előtt legalább 31 nappal történik, úgy személyenként 15.000.-Ft költségtérítést kell fizetnie.
Időpont módosítás esetén, a módosítási díj a módosítás időpontja alapján a fentiek szerint kerül kiszámításra.
14.) Az utazás során az Utas más személynek, valamint a berendezési tárgyakban okozott kárért közvetlenül tartozik felelősséggel.
15.) Az Utas a poggyászának őrzéséről és felügyeletéről maga gondoskodik. A repülőn, buszon, valamint a szálláshelyen elveszett csomagokért az Iroda felelősséget nem vállal.
16.) Egyéni utak esetében minimális utaslétszám nincs, csoportos utak 30 fő feletti létszám esetén indulnak.
17.) A fogyasztóvédelmi szabályok megsértése esetén a fogyasztók 2017. január 1-től panaszaikkal elsősorban a területi illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak ( elérhetőség: http://jarasinfo.gov.hu), miután a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2016. december 31. napján megszűnt. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (címe a jelen általános utazási feltételek elkészítésekor: 1011 Budapest, Fő utca 44-50, központi postafiók címe: 1440 Budapest Pf.1. honlapja: http://kormany.hu/nemzeti-fejlesztesi-miniszterium) Felügyeleti szerv: MKEH helyett BFKH Budapest Főváros Kormányhivatala Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály Idegenforgalmi és Közraktározás- felügyeleti Osztály Cím: 1124 Budapest Németvölgyi út 37-39. Postacím: 1534 Budapest BKKP, Pf: 919.
17.) A fogyasztóvédelmi szabályok megsértése esetén a fogyasztók 2017. január 1-től panaszaikkal elsősorban a területi illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak ( elérhetőség: http://jarasinfo.gov.hu), miután a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2016. december 31. napján megszűnt. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (címe a jelen általános utazási feltételek elkészítésekor: 1011 Budapest, Fő utca 44-50, központi postafiók címe: 1440 Budapest Pf.1. honlapja: http://kormany.hu/nemzeti-fejlesztesi-miniszterium) Felügyeleti szerv: MKEH helyett BFKH Budapest Főváros Kormányhivatala Kereskedelmi, Haditechnikai, Exportellenőrzési és Nemesfémhitelesítési Főosztály Idegenforgalmi és Közraktározás- felügyeleti Osztály Cím: 1124 Budapest Németvölgyi út 37-39. Postacím: 1534 Budapest BKKP, Pf: 919.
18.) Nyilatkozat az ÁFA törvény 206.§-a szerint
A 2011. január 01-től hatályos többször módosított ÁFA törvény 206.§-a alapján az ügyfél (megrendelő) köteles nyilatkozni arról, hogy az utazásszervező által nyújtott szolgáltatást milyen minőségben veszi igénybe.
Kérjük a megfelelőt megjelölni:
A szolgáltatás magánszemély utasként, nem adóalanyként veszi igénybe
Adóalanyként saját nevében, végső felhasználóként (azaz utasként) veszi igénybe
Adóalanyként saját nevében, de más javára (azaz nem utasként) veszi igénybe
19.) Az Iroda által szervezett utazással kapcsolatos vitás kérdéseket a felek igyekeznek békés úton rendezni, per esetén alávetik magukat a Pesti Központi kerületi Bíróság kizárólagos illetékességének.
............................ ..........................
az utas aláírása Kelt.
p.h.
Kelt. Budapest, 2020. hó..................... nap..........