DRUPA
Nemzetközi nyomdaipari szakvásár
Elhalasztva 2020.06.16-06.26. Új dátum! 2021. április 20-30.- Virtuális lesz!
Vásár információ:
Témakörök:
- nyomdai- és média-előkészítés rendszerei, eszközei és szoftverei
- nyomdagépek, – eszközök és kiegészítő tartozékok
a könyvkötészet, a nyomdai feldolgozás gépei, eszközei, kiegészítő tartozéka
- a papírfeldolgozás, a csomagolóanyag-gyártás gépei, eszközei és kiegészítő tartozékai
- alap- és segédanyagok, rendszerek, eszközök, szoftverek, szolgáltatások
Vásár honlapja: www.drupa.de
Eldördült a rajtpisztoly a drupa 2020 szakvásárhoz!
Világos stratégiai orientációval, új kommunikációs irányvonallal és jövőbe mutató csúcstechnológiai témákkal hívja a nyomtatási technológiák vezető világvására a kiállítókat szerte a világból, hogy 2020.június 16 - 26. között felvonultassák Düsseldorfban az innovációikat.
A drupa 2016 kiemelkedő látványelemeinek érzelemgazdag továbbfejlesztésével hangoljuk a nyomdai ágazatot a 2020-as seregszemlére. A Niehaus Knüwer and friends ügynökséggel megvalósított koncepció azt a hihetetlen ütemű és mértékű változást tükrözi, amelyet az iparágban tapasztalhattunk; az új kiemelt látványelem a szépséget, az esztétikumot, a kreativitást ötvözi a mély tartalommal. Sabine Gel-dermann, a drupa igazgatója és a Messe Düsseldorf vásárvállalat nyomtatási techno-lógiai vásárainak globális vásárigazgatója külön felhívta a figyelmet a kiemelt látvány-elem nemes vonásaira és kitapinthatóságára. „A pillangó törékeny szárnyai az útra kelést és a változást jelképezik – ez az átalakulási folyamat érint minden iparágat, de mindenekelőtt a hagyományos nyomdászatot, annak min
den egyes vállalatát és szakemberét. Ez szemléletváltással, az új folyamatokhoz való alkalmazkodással és új üzleti modellek térnyerésével jár együtt – ez a változás az emberek fejében zajlik.
Az új marketingkampány középpontjában különböző egy ének állnak, egyrészről hangsúlyozva a drupa nemzetközi jellegét, másrészről pedig azt, hogy egy szakvásár az érzelmeket és az élményeket képviseli és végül,de nem utolsó sorban - az emberek közötti üzletkötést. Az egyes fejek körül színes, a nyomtatott termékek sokoldalú alkalmazási lehetőségeit jelképező számjegyeket látunk. A drupa 2020 az „embrace the future“ jelmondattal hívja a kiállítókat és látogatókat, hogy aktívan éljék meg és
fogadják el a jövő technológiai újdonságait, irányzatait és kihívásait, hogy saját vállalati folyamataikban is sikerrel valósítsák meg az újítást és kiaknázzák az ebből szár mazó új lehetőségeket.”
Kiemelt témák: csomagolások gyártása, funkcionális, térbeli és ipari nyomtatás A nemzetközi viszonylatban is bővülő felvevőpiacok,valamint az iparágak és márkás termékek gyártóinak egyre magasabb követelményeinek tükrében a csomagolások gyártása a drupa 2020 keretében is az egyik kiemelt témakör. A csomagolás és a címkézés területén megjelent technológiai fejlesztések újabb innovatív megoldásokat kínálnak az egyedi kialakítás és megszemélyesítés területén, emellett pedig nő az okos és az intelligens csomagolás, a csomagolásdesign és a feldolgozás jelentősége, ami átalakítja az egész ágazatot is. Aki sikerrel a karja formálni ezt a versenyt, annak magas szintű szaktudással kell rendelkeznie az új, a drupa 2020 keretében számos kiállítói standon előtérbe kerülő technológiák területén.
A csomagolás témakörének kiemelt jelentőségét 2020-ban is aTouchpoint Packaging szemlélteti. Ezt a drupa 2016 keretében nagy visszhangot kiváltva bemutatkozó fórumot ismét az epda, az Európai Csomagolásdesign Szövetséggel, a márkás termékek és csomagolási tervezők vezető európai szakmai szövetségével szoros együttműködésben dolgozzuk ki és rendezzük meg.
A fórum a márkákhoz tartozó csomagolások előállításának teljes skáláját bemutatja:
az anyagoktól a tervezésen és nyomtatáson át a feldolgozásig és értékesítésig. A folyamatban érintett valamennyi szakma – a márkás termékek gyártói, a csomagolás- tervezők, az anyaggyártók vagy a rangos nyomda- és nyomdai feldolgozó vállalatok – bevonásával a fórum kiemelkedően ötletadó lehet, ahol a jövő fejlesztéseinek meghatározó kérdésfelvetéseihez mutatnak be alternatív megoldási irányokat.
A jövőt számos vonatkozásában érhetjük tetten a seregszemlén, mindig előtérbe helyezve az újat, a hagyományokkal szakítót és a meglepőt. Az AMAZING, INSPIRING, EXCITING és UNEXPECTED címszavakkal várjuk a Best Cases mintabemutatókon a különböző piacokat szolgáló innovatív technológiai alkalmazások és jövőbemutató csomagolási megoldások bemutatásával ötletelésre és párbeszédre a kiállítókat és látogatókat.
A fórum a márkás termékek új iránt nyitott gyártóit , a csomagolás-tervezőket, valamint a csomagolóipari vállalatokat szólítja meg, akik tevékenyen részt vehetnek a Touchpoint Packaging formálásában. A tapasztalt profi szakemberek mellett ugyanúgy várják a fiatal tehetségek részvételét a folyamatban érintett valamennyi szakmából. A drupa 2020 további kiemelt témái között találjuk többek között a funkcionális nyomtatást, a 3D nyomtatást és az ipari nyomtatást. Ez a három alkalmazási terület jelentős fejlődési potenciállal rendelkezik és ebből következően új felvevőpiacokkal kecsegtet. A csomagolások globális piacán is nagyon fajsúlyosak ezek a technológiák, hiszen az intelligens csomagolásoknak járulékos funkciókat is kölcsönöznek és a különböző nyomtatási technológiáknak köszönhetően változatos hordozó anyagok választását teszik lehetővé. Az ipari nyomtatás területén sok esetben olyan nagyszabású témák nyomják rá bélyegüket a szakmai vitára, mint a „mesterséges intelligencia” és a „robotika”, az új workflow-k alkalmazása a gyártási folyamatban és az „Ipar 4.0 következő nemzedéke”: a közeljövőben ezek egyaránt jelentősen fogják megváltoztatni a szakmai és a munkakörnyezetet .A drupa 2020 – a nyomtatási technológiák elsőszámú seregszemléje – bemutatja a világ nyomdaipari és média ágazatában, valamint a csomagolóiparban használt valamennyi műszaki és technológiai eljárást. Werner Matthias Dornscheidt, a Messe Düsseldorf vásárvállalat ügyvezetésének elnöke teljesen biztos abban, hogy „a nemzetközi kiállítók innovációival, valamint a kísérő rendezvények szerteágazó skálájával a drupa 2020 döntő lökést ad az ágazat fejlődésének . A seregszemle inspirálja a piacokat és a vertikálisan szervezett iparágakat, egyúttal pedig kitűnő lehetőséget kínál a kapcsolatépítésre, üzletkötésre és üzleti ötletek begyűjtésére. A drupa az ágazat innovációs képességét helyezi előtérbe, különleges platformot kínál a jövő technológiáinak a kiemelt témákban, egyúttal pedig a kísérő rendezvények sokaságát is nyújtja –többek között a Touchpoints, a drupa cube és a dip keretében – az ismeretek megosztásához és a párbeszédhez. Az ágazat egyetlen más rendezvénye sem bír ilyenszéles körű és mélyreható jelentőséggel.”